1920-ականների՝ համակեցության վրա հիմնված մոդելները և դարի կեսի ստանդարտացումը երկուսն էլ պատասխան էին բոլորի համար արժանապատիվ կենսապայմաններ ստեղծելու ցանկությանը: Այս նախագծերի շուրջ չափազանց պարզեցված նարատիվում, իբրև Խրուշչովի՝ զարդարանքի նկատմամբ անձնական հակակրանքի դրսևորման արտահայտում, ավելի բարդ նրբերանգները մնում են չուսումնասիրված: Նույն ճառում ճարտարապետության մեջ վատնողականության ու պճնանքի և Ստալինի հանցագործությունների դատապարտումը հիշեցնում է (թեև ոչ ուղղակիորեն) Լոոսի՝ ճարտարապետական զարդանախշերի և հանցագործության միջև հավասարության նշան դնելուն։ 1908 թվականի իր մանիֆեստում Լոոսը զարդանախշերը որակել էր որպես հանցավոր վատնում, որն արտահայտվում էր շինաշխատողներից լրացուցիչ ջանք պահանջելու և արտադրության ժամանակի ավելացման մեջ։
Հատկանշական է, որ կոպտորեն պարտադրված նեոկլասիկական ճարտարապետությունը դարձավ այն գեղագիտությունը (էսթետիկան), որն այժմ նախընտրելի է և դիտվում է որպես ներհատուկ հայկական: Մինչդեռ մոդեռնիստական զանգվածային բնակարանները գրեթե անմիջապես որակվեցին որպես «անդեմ», միջակ ճարտարապետություն, որը մշտապես ուղեկցվում է ավելի ցածր սոցիալական դիրքի ենթատեքստով: 1991թ.-ին հաջորդող տարիներին փորձ չի արվել օբյեկտիվորեն գնահատել ստանդարտացված բնակարանների մեր գերակշռող ֆոնդի իրական արժեքը: Դրանց ցածր որակը հայտնի խնդիր էր արդեն վաղ փուլերում, ճիշտ այնպես, ինչպես ուշ խորհրդային շրջանի ճարտարապետներն արդեն գիտակցում էին սխալները, որոնք արվում էին դրանց օգտագործման ձևերում՝ թե՛ նոր թաղամասեր ձևավորելիս, թե՛ առկա քաղաքային հյուսվածքի մեջ
ավելացումներում: Սրանք կարևորագույն խնդիրներ են, որոնք, այնուամենայնիվ, չպետք է հերքեն խորհրդային ժամանակաշրջանի բնակարանաշինության առաջնային նպատակները և երկարատև արդյունքները:
Զանգվածային բնակարանների քննումը շինարարության այսօրվա չափանիշների և նոր միջին խավի պահանջների դիրքից մերժում է դրա իրական նշանակությունը՝ որպես անհրաժեշտ անցումային փուլ՝ նախախորհրդային ագրարային հասարակության և նոր քաղաքաբնակներով ժամանակակից Հայաստանի միջև: