Արվեստի քննադատ Նունե Հախվերդյանն էլ ընդհանրապես դեմ է ֆիգուրատիվ, կոնկրետ մարդկանց նվիրված արձաններ կանգնեցնելուն։ Ըստ նրա արձանները չէ, որ պետք է բարձրացնեն կանանց ինքնագնահատականը, հպարատության զգացում առաջացնեն:
«Մենք արձանի խնդիր չունենք, հասարակության վերաբերմունքի խնդիր ունենք։ Պատրիարխալ հասարակություն է, արձանով դա հաստատ չի փոխվի: Ընդհանրապես սեռն ի՞նչ կապ ունի այս դեպքում։ Ինձ ընդհնարապես պետք չեն կանանց արձաններ։ Օրինակ, ես անցնեմ Սարյանի կողքին Լավինյա Բաժբեուկ-Մելիքյանի արձանը լինի, ինձ ինչ է դա տալու, ներքի՞ն հպարտություն։ Չէ, հաստատ չէ»,-ասում է արվեստի քննադատը:
Ըստ նրա մեր իրականությունը խեղդվում է արձանների մեջ՝ ֆիգուրատիվ, կոնկրետ մարդկանց նվիրված, ինչն էլ ըստ Հախվերդյանի Խորհրդային միությունից է մնացել, որն էլ անհրաժեշտ է հաղթահարել:
Նա նախապատվությունը տալիս է քաղաքային, սիմվոլիկ արձաններին, որոնք այսօր բացակայում են մայրաքաղաքում:
«Օրինակ Արտո Չաքմաչյանի՝ «Քայլող մարդը» քանդակը, որը պետք է Հյուսիսային պողոտայում տեղադրվեր, այդպես էլ չտեղադրվեց»,-ասում է նա:
Աղասի Թադևոսյանն էլ նշում է, որ այսօր Եվրոպայում ընդհանրապես տենդենց կա արձաններ չկանգնեցնելուն, չնայած, որ զարգացած հասարակություններում ի հայտ են գալիս կին նախագահներ, կանցլերներ, քաղաքական առաջնորդներ:
«Դրա համար կանանց բախտը այդ իմաստով չի բերել. իրենք դերեր են ստանձնում քաղաքական ոլորտում, բայց մարդկային կերպով արձան ստեղծելն արդեն ընդունված չէ: Իրենց մոտ սիրում են ոչ կերպարային, այլ ավելի վերացարկված, նշանային ստեղծագործություններ, որոնք մասնակցային են, ներառական և մեկնաբանությունը թողնում են դիտորդին»,-ասում է նա:
Մշակութային մարդաբանը համոզված է, որ կանանց արձանների քչությունը միայն հայաստանյան ֆենոմեն չէ: Տարբեր երկրներում կանանց արձանները պարզապես ընդհանրական են:
«Ինձ շատ զարմացրեց, օրինակ, Նորվեգիայում` Օսլոյում, կանանց արձանների առատությունը: Իրենք հիմնականում սիրում են քանդակել մերկ մարմնային քանդակներ: Հետաքրքիր է, որ նրանց մոտ կա մարմնի հանդեպ մեծ կուլտուրա: Նրանք, մերկությունը ցուցադրելով, փորձում են ցույց տալ այդ մարմնի հանդեպ մարդու վերաբերմունքը, թե ինչպես մարդը պետք է սիրի իր մարմինը, հետևի դրան: Դա գալիս է հունական շրջանից ու եվրոպական ֆենոմեն է, բայց Նորվեգիայում ու սկանդինավյան երկրներում առանձնահատուկ ձևով է արտահայտված»,-ասում է Աղասի Թադևոսյանը: